Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία ή η οικονομία;


Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 2 του Συντάγματος «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Λαϊκή κυριαρχία όμως σημαίνει ταυτόχρονα και Εθνική Κυριαρχία, όμως η τελευταία έχει παραχωρηθεί στους οικονομικά κυρίαρχους δανειστές και κανένας πολίτης δεν κουνιέται. Επομένως ποιο είναι άραγε το θεμέλιο του πολιτεύματος; Η λαϊκή κυριαρχία ή η οικονομία;

Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 3 του Συντάγματος «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το λαό». Όμως σύμφωνα με την πολιτική επιστήμη πηγές της εξουσίας είναι:1) Το χρήμα, 2) η βία, 3) η κοινωνική θέση, 4) η ψήφος και 5) η κατοχή ΜΜΕ. Δεδομένου ότι στις μέρες μας η κοινωνική θέση έχει πλέον ατονήσει και με δεδομένο ότι η βία και τα ΜΜΕ για να λειτουργήσουν απαιτούν χρηματοδότηση, στην ουσία μένουν δύο πηγές εξουσίας, το χρήμα και η ψήφος. Αν όμως κρίνουμε από αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα και στο Ευρωπαϊκό Νότο γενικότερα, τότε διαπιστώνουμε πως στην ουσία το χρήμα κερδίζει την πρώτη θέση ως πηγή κάθε εξουσίας και η ψήφος μας κατάντησε να αποτελεί απλά το απαραίτητο κοινωνικό χαλαρωτικό, χωρίς επί της ουσίας να επηρεάζει τα πράγματα.

Γίνεται φανερό πως για να βγούμε από αυτόν τον σύγχρονο εφιάλτη, μόνο μια λύση υπάρχει. Να αποτελέσει η ψήφος μας την πραγματική πηγή κάθε εξουσίας.

Αυτό όμως απαιτεί ριζική συνταγματική αλλαγή, δηλαδή αλλαγή των όρων δόμησης του δυναστικού κράτους, ώστε να πάψει αυτό να είναι υποχείριο των οικονομικών συμφερόντων που νέμονται την κοινωνία και να γίνει όργανο στην υπηρεσία του κοινωνικού συμφέροντος.

hassapis-peter

Διαφημίσεις
Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Μία ἀπάντηση στὸ Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία ή η οικονομία;

  1. Ὁ/ἡ vangkonstantinou (@vangelisk68) γράφει:

    Δύο παρατηρήσεις:
    1- Η λαϊκή κυριαρχία δεν προϋποθέτει ούτε επεκτείνεται σε Εθνική Κυριαρχία.
    Ο λαός και το Έθνος είναι δύο ανεξάρτητες έννοιες. δύο υποστάσεις που δεν ταυτίζονται ούτε η μια προϋποθέτει την ύπαρξη της άλλης. Η λαϊκή Κυριαρχία συναντιέται με την Κυριαρχία του Κράτους κατ’ αντίθεση με την Κυριαρχία του Κράτους που δεν επισύρει και την Κυριαρχία του λαού.
    2- Κάθε οικονομικό σύστημα είναι συμβατό, είτε ως πόνημα της Λαϊκής Κυριαρχίας είτε της Κεφαλαιοκρατικής της Ολιγαρχίας.
    Επομένως η οικονομία που ορίζεται από την ολιγαρχία παράγει εκείνο τον τύπο Λαϊκής Κυριαρχίας που υπηρετεί την Οικονομία και συγκροτεί τις αντίστοιχες Κοινωνίες πάνω στις οποίες εδράζεται η ακμή ή η παρακμή της.

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.