ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΡΟΥΜΙΔΗΣ:Ο Έλληνας Μικελάντζελο στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ.


21676799____________.limghandler

Η θεά Αθηνά συνομιλεί με τον Βενιαμίν Φραγκλίνο, τον εφευρέτη του τηλέγραφου Μορς, και τον Ρόμπερτ Φούλτον, εφευρέτη του πρώτου ατμόπλοιου, σε ένα από τα έργα του Μπρουμίδη στο Καπιτώλιου

Από την Γεωργία Γεωργακαράκου |:Οι Αμερικανοί τον αποκάλεσαν τιμητικά «Μιχαήλ Αγγελο του Καπιτωλίου», αφού για περισσότερα από 20 χρόνια είχε αναλάβει τον εξωραϊσμό του μεγαλοπρεπούς κτιρίου που στεγάζει τη Βουλή και τη Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ουάσιγκτον. Μπορεί, ωστόσο, τα έργα του – η «Νομοθεσία» στην Προεδρική Αίθουσα του Senate Annex, η ελαιογραφία του Τόμας Τζέφερσον ή ο «Ηφαιστος», σε ένα σύμπλεγμα που παριστάνει αλληγορικά τη βιομηχανία – να έχουν σφραγίσει εικονογραφικά το Καπιτώλιο, λίγοι είναι όμως αυτοί που γνωρίζουν την ιστορία πίσω από τον Κωνσταντίνο Μπρουμίδη, τον άγνωστο έλληνα ζωγράφο για τον οποίο θα μιλήσει σήμερα στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Γρηγόρης Χαλιακόπουλος.
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Ιταλία, από έλληνα πατέρα με καταγωγή από τα Φιλιατρά Μεσσηνίας και ιταλίδα μητέρα, ο Μπρουμίδης (1805-1880) φοίτησε στην Academia di San Lucca όπου σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική. Εκεί έμαθε τις παραδοσιακές μεθόδους της νωπογραφίας (fresco) και της ξηρογραφίας (secco fresco) και απέκτησε σημαντική εμπειρία στις επιδιορθώσεις των φθαρμένων από τον χρόνο αριστουργημάτων του Ραφαήλ.

Στη Ρώμη, όπου ανδρώθηκε καλλιτεχνικά συγκαταλέγοντας στα επιτεύγματά του το πορτρέτο του Πάπα Πίου Θ’ για τη Στοά του Βατικανού, απέκτησε δύο παιδιά: την Ελένη και τον Ιωσήφ.
Στις 18 Σεπτεμβρίου 1852 έφτασε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τρία χρόνια αργότερα αναλαμβάνει τον εξωραϊσμό του Καπιτωλίου μέχρι και τέσσερις μήνες πριν από το θάνατό του. «Θα μου επιτρέψετε να κάνω ειδική μνεία της θαυμαστής ιδιοφυΐας, που επί τόσο πολύ χρόνο, τόσο ευγενικά και τόσο ωραία είναι συνυφασμένη με το Καπιτώλιο» σχολίασε ο γερουσιαστής Βούρχις το 1880 για τον έλληνα ζωγράφο.

«Πέθανε φτωχός, χωρίς να έχει ούτε αρκετά χρήματα για να ταφεί το εξασθενημένο του κορμί, και εντούτοις πόσο πλούσια κληρονομιά άφησε στην παρούσα και στις μέλλουσες γενιές.

Ο Μπρουμίδης κατά τις ημέρες του θανάτου του ασχολούνταν με εκείνο που θεωρούσε το μεγαλύτερο έργο της ζωής του. Με τη μαγική δύναμη της μεγαλοφυΐας του ζωγράφιζε στον θόλο του Καπιτωλίου τις πολύχρωμες σελίδες της Ιστορίας».

Διαφημίσεις
Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.